Monday 13 February 2012

Forex Strategi (13.02.2012 - 17.02.2012)

Strategi aku pada minggu ini, adalah seperti berikut :-

GBP/USD  - SELL
AUD/USD - SELL
NZU/USD - SELL


USD/CAD - BUY
EUR/JPY   - BUY


EUR/USD - NO TRADE
USD/CHF - NO TRADE

Strategi di atas berdasarkan pemerhatian pada candlestick TF Weekly minggu lepas. Jika minggu lepas candlestick menunjukkan kekuatan BUY, maka minggu ini strategi aku ialah BUY. Begitu juga jika berlaku kekuatan pada SELL, strategi aku minggu ini ialah SELL, vice versa. Ini kerana aku adalah seorang trend follower, aku akan mengikut trend minggu lepas sebagai strategi pada minggu ini.

Candlestick TF Weekly yang menunjukkan kekuatan setara antara BUY & SELL di kira sebagai SERI. Jadi aku tidak akan melakukkan trade pada pair ini.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

UPDATE ( Analisa market last week )
Seperti yang telah aku telah tetapkan strategi minggu lepas, maka aku akan menunggu sehingga terjadinya setup. Apabila terjadinya setup yang aku kehendaki, di sinilah aku akan entry. Jadi untuk market last week aku fokuskan kepada 3 pair yang memberikan setup yang tepat dengan strategi yang telah aku tetapkan. Pair berkenaan ialah NZU/USD, AUD/USD & EUR/JPY. Gambarajah di bawah ialah setup yang aku entry last week.


NZU/USD (SELL)


AUD/USD (SELL)


EUR/JPY (BUY)


RESULT
WIN   = Total 400+ PIPS 
LOSS = NIL

2 comments: